تعویق مجمع سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مغرب

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از لغو برگزاری مجمع سالانه خود در مغرب (مراکش) به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ خبر داده و اعلام کردند نشست اکتبر امسال در واشنگتن برگزار خواهد شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از خبرگزاری افه اسپانیا، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که هر دو در واشنگتن مستقر هستند در بیانیه‌ای اعلام کردند به رغم برنامه‌ریزی‌ها نشست امسال در واشنگتن برگزار خواهد شد و مغرب در اکتبر ۲۰۲۳(مهر ۱۴۰۲)میزبان این مجمع خواهد بود.

این دو نهاد بین‌المللی از سال ۲۰۲۰ و به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا، جلسات مرسوم بهار و پاییز خود را به صورت مجازی برگزار کرده اند.

این نشست سالانه که در ماه اکتبر (مهر ماه) برگزار خواهد شد، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی، بازرگانان و دانشگاهیان از سراسر جهان را گرد هم خواهد آورد تا پیرامون موضوعات مهم اقتصادی جهان همچون چشم‌اندازهای اقتصادی، ثبات مالی، ریشه‌کن کردن فقر و تغییرات آب‌وهوایی گفت‌وگو کنند.  

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته، پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ را از ۴.۹ درصد به ۴.۴ درصد کاهش داد و علت این مساله را کاهش انتظارات از بهبودی دو اقتصاد بزرگ جهان، آمریکا و چین اعلام کرد.

بانک جهانی نیز پیش‌بینی کرد که رشد اقتصاد جهانی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شاهد «کاهش شدید» خواهد بود و از ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۴.۱ درصد در سال جاری میلادی و ۳.۲ درصد در سال آینده خواهد رسید.

این نهاد اقتصادی بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال بهبودی اقتصادی قوی در سال ۲۰۲۱، اقتصاد جهانی در حال ورود به روند کندی شدیدی است که در میانه تهدیدهایی از جمله گونه‌های کووید-۱۹ و افزایش تورم، بدهی و نابرابری‌های درآمد قرار دارد که می‌توانند بهبودی در اقتصادهای در حال توسعه را به خطر بیندازد.

طبق اعلام این نهاد، بیماری همه‌گیر در آینده نزدیک عنصری خواهد بود که فعالیت اقتصادی را همانطور که گسترش سریع گونه اومیکرون نشان داده است، مختل کند.

علاوه بر این، کندی «قابل توجه» رشد اقتصادی در اقتصادهای بزرگی همچون چین و آمریکا تاثیر چشمگیری بر تقاضای کالا و خدمات از سوی کشورهای در حال توسعه خواهد داشت.

کد خبر 50178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =