مشاغل‌خانگی پس از ثبت در درگاه ملی مجوز و سامانه وزارت تعاون کار خود را شروع می‌کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مشاغل فقط با ثبت در درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون و تعهد به رعایت شرایط کسب و کار می‌توانند بلافاصله فعالیت خود را شروع کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز، «سیداحسان خاندوزی» در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوزهای مشاغل خانگی اعلانی است، یعنی آن دسته از مشاغلی که فقط با ثبت در  درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون متعهد به رعایت شرایط کسب و کار می‌شوند  می‌توانند بلافاصله شروع به کار کنند و مجوز پیشینی صادر نمی‌شود.

وی افزود: براین اساس امضای طلایی اولیه کنار گذاشته می‌شود و نظارت دستگاه‌های اجرایی پس از ثبت در درگاه و دریافت مجوز به صورت برخط خواهد بود.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه دامنه وسیعی از کسب و کارهای خانگی وجود دارد، اینکه مقرر شد ۳۳۰ مجوز اعلانی انجام شود خبر خوبی است و مصادیق آن نیز متنوع است.

وی ادامه‌داد: به محض اینکه سامانه وزارت تعاون با درگاه مجوزها متصل شود، در یکی دو ماه آینده همه فعالان می‌توانند به صورت برخط و با صرف زمان و هزینه کمتر کار خود را شروع کنند.

خاندوزی بیان‌داشت: همه دستگاه‌ها باید به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار متصل شود تا روند کار تسریع شود. البته آخرین مهلت قانونی برای این کار ۱۸ اسفندماه است.

کد خبر 50195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =