رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: پیگیر توسعه صادرات از طریق دیپلماسی اقتصادی هستیم

رییس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بستر صادرات محصولات کشاورزی را از طریق دیپلماسی اقتصادی پارلمانی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمدجواد عسکری در حاشیه سومین جشنواره ملی مرکبات جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه صادرات با دعوت از تجار دیگر کشورها فضا را مهیا می‌کنیم که از استان کرمان و به طور خاص ازشهرستان جیرفت شروع شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور هم اتاق تعاونی کشورهای مختلف را تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم بستر صادرات محصولات کشاورزی را هم عملیاتی و اجرایی کنیم.

عسکری بستر سازی صادرات را در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عنوان کرد و بر رایزنی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد.

وی به برگزاری جشنواره مرکبات در جنوب کرمان اشاره کرد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نگاه ما در کمیسیون شکوفا کردن ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی در مناطق مختلف است.

عسکری منطقه جیرفت را یکی از نقاط بسیار توانمند حوزه کشاورزی کشور برشمرد و گفت: تولیدات این منطقه زبانزد و خاص است لذا با برگزاری این جشنواره‌ها دنبال ایجاد یک فضای ارزآور برای این منطقه هستیم.

وی به طرح امنیت غذایی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: صادرات در این طرح به صورت خاص برنامه ریزی شده است.

عسکری از برگزاری نشستی در کمیسیون کشاورزی با حضور نماینده مردم، مسئولان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، تولیدکنندگان پیشرو، زارعان و باغداران خبر داد و گفت: این نشست در قالب یک نقشه راه برگزار می شود.

وی افزود: امیدواریم با یک حرکت پایلوتی، فضایی را ایجاد کنیم که منطقه جیرفت در زمینه صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی بتواند جایگاه خود را پیدا کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نیز از تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن مرکبات در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

ذبیح‌الله اعظمی ظرفیت تولید مرکبات جنوب کرمان را بیش از ۳۱ هزار هکتار برشمرد و برگزاری جشنواره ملی مرکبات جنوب کرمان را فرصتی برای معرفی این محصولات به کشور و خارج کشور عنوان کرد.

وی نقطه قوت مرکبات جنوب کرمان را تولید محصولات با کیفیت و شناسنامه‌دار اعلام کرد و گفت: این سومین جشنواره مرکبات ملی جنوب کرمان بود که با توجه به ظرفیت بالای تولید مرکبات این منطقه برگزار شد. 

کد خبر 50243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =