بهره‌برداری از چهار سامانه کاربردی در وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از چهار سامانه کاربردی شامل سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸ و سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی بهره‌برداری کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، احسان خاندوزی در مراسم معرفی و بهره‌برداری از این سامانه‌ها، گفت: تعاملات خوبی بین وزارت اقتصاد، شبکه بانکی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه مالی در استان‌های مختلف شکل گرفته که این امر می‌تواند سرعت خدمات به مردم را افزایش دهد.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک کمک می‌کند تا جریان فعالیت‌های اقتصادی شفاف شود و امکان سوء استفاده و جعل به حداقل برسد.

وزیر اقتصاد گفت: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود بویژه در بحث سفته و برات الکترونیک که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود ندارد.

وی افزود: اگر مجوزهای کسب و کار هم الکترونیک شود و بتوانیم ظرف یکماه آینده خبر خوشی درباره آن بدهیم، قواعد روشنی پیش پای فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد و اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصادی شاهد می‌شویم.

خاندوزی گفت: دهه ۱۳۹۰ دهه کاهش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران بود، اما در دهه ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم این روند را معکوس کنیم.

کد خبر 50380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =