امسال سه میلیون مودی جدید در کشور شناسایی شده است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به عزم این سازمان برای شناسایی مودیانی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون سه میلیون مودی جدید شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «داوود منظور» عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی این تعداد مودی در حالی که هنوز ۱۱ ماه نیز از سال سپری نشده است تحول بزرگی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

وی ادامه داد: در حالی امسال سه میلیون مودی جدید شناسایی شده که کل مودیان شناسایی شده کشور تا پایان سال گذشته ۶ میلیون نفر بودند و قطعا در سال آینده نیز مودیان جدید شناسایی خواهند شد بنابراین مودیان فعلی نگران اینکه مالیات آن ها افزایش پیدا می کند، نباشند چون قرار نیست آن ها سال آینده مالیاتی اضافه پرداخت کنند.

منظور با تاکید بر اینکه وصول مالیات تنها بر مبنای قانون صورت گرفته و هیچ کس نمی تواند یک ریال مالیات خارج از چارچوب تعیین شده اخذ کند، گفت: افزایش مالیاتی که قرار است سال آینده اتفاق بیفتد بین همه مودیان شناسایی شده تقسیم می شود که شامل سه میلیون مودی شناسایی شده سال جاری و مودیان شناسایی شده سال آینده هم خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه برنامه ریزی امسال برای وصول مالیات ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که بخش اعظمی از آن محقق شده است، گفت: این رقم برای سال آینده به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بحث وصول مالیات بخش رسمی اقتصاد که شناسایی شده اند بیشتر تحت فشار بوده اند، خاطرنشان کرد: به صورت جدی روی جلوگیری از فرارهای مالیاتی تمرکز کرده ایم و همانگونه که عنوان شد امسال اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی مودیان جدید و آن هایی که از پرداخت مالیات فراری بودند صورت گرفته است.

منظور در ادامه مالیات بر منازل خالی از سکنه، ویلا و خودروهای لوکس را پایه های مالیاتی جدید عنوان کرد و گفت: در سال جاری و با استفاده از بانک های اطلاعاتی موثق مانند وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی این منازل و خودروها شناسایی و اخذ مالیات از آن ها به زودی آغاز می شود.

این مقام مسئول در خصوص مالیات خودروهای لوکس یادآوری کرد: یکی از تکالیفی که در قانون بودجه امسال برعهده سازمان مالیاتی گذاشته شده این است که مالکانی که جمع ارزش خودروهای در اختیار خودشان و افراد تحت تکفل آنها بالغ بر یک میلیارد تومان باشد نسبت به مازاد این مبلغ به صورت پلکانی مشمول مالیات می‌شوند.

وی همچنین بار دیگر از همراهی ادارات مالیاتی و دارایی با واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: صاحبان این واحدها مطمئن باشند حمایت های لازم از آن ها با اقداماتی نظیر بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات صورت خواهد گرفت.

منظور در پایان از فراهم شدن پرداخت مالیات به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: با این روش از مراجعات و اتلاف وقت جلوگیری و افراد با صرف کمترین زمان امکان دسترسی به مالیات های پرداخت شده خود را خواهند داشت.

معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی امروز پنجشنبه برای افتتاح کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب به عنوان اولین سرمایه گذاری خارجی بخش صنعت استان کرمانشاه به این استان سفر کردند.

کد خبر 50444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =