برند معتبر، ضامن موفقیت در بازار صادراتی است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر ضرورت برندسازی برای محصولات صادراتی، گفت: از آنجا که حضور در بازارهای جهانی نیاز به برندی معتبر دارد که بتوان کیفیت و استاندارد محصول عرضه شده را به بازار اثبات کرد، تولیدکنندگان داخلی برای حضور در این عرصه باید تدابیر لازم را جهت ثبت نشان مورد تایید این بازارها اتخاذ کنند.

محمود تهی‌دست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با تاکید بر لزوم تمرکز بر پتانسیل ها و مزیت‌های بومی کشور، افزود: البته برای رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه صادرات باید در گام اول توان داخلی خود را شناسایی کرده و تعریف جامع و دقیقی از استعدادها و پتانسیل های موجود در کشور ارائه دهیم تا بتدریج قادر به ایجاد ارزش افزوده بیشتر با هدف افزایش عرضه محصولات داخلی به بازارهای جهانی شویم.

وی بیان کرد: بازار جهانی در عین محدودیت‌های ظاهری، آنقدر فراخ و گسترده است که بازرگانان ایران بتوانند در آن رقابت کرده و محصولات خود را به فروش برسانند، اما نکته مهم این امر شناخت دقیق این بازار و نیازهای آن و همچنین توان تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی برای حضور مستمر در بازارهای هدف است.

تهی‌دست با بیان اینکه محصولات ایرانی باید با بالاترین استاندارد جهانی به بازار ارائه شوند، بر لزوم برندسازی تاکید کرد و ادامه داد: حرکت به سمت صادرات نوآورانه و علمی، اقتضائاتی دارد که تولید با کیفیت محصولات، تنها یکی از آنهاست که البته برای حضور در بازار جهانی، برخورداری از برند معتبر جهانی یک ضرورت است که این مهم نیز با تجربه و اثبات خود با بازار حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برند معتبر، ضامن موفقیت در بازار است، تصریح کرد: بسیاری از محصولات خارجی تنها با تکیه بر برند خود توانسته‌اند بازار را قبضه کنند و این در حالیست که محصولات دیگری با همان کیفیت وجود دارد که اتفاقاً با قیمت کمتری می‌توان آنها را تهیه کرد.

تهی‌دست گفت: این موضوع نه تنها عادلانه نیست بلکه نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش توسعه‌دهندگان یک شرکت و مسئولان یک کشور برای برندسازی است. در غیر این صورت بسیاری از محصولات ایرانی به صورت فله‌ای و یا بدون حتی لوگو و آرم از کشور خارج می‌شوند و این امر باعث می‌شود نه‌ تنها خروج غیرقانونی تولیدات داخلی شکل بگیرد بلکه بحث برندینگ و توسعه بازار هم برای کشور انجام نشود.

وی در انتها تاکید کرد: بهترین منبع برای صادرات ثانویه کشورهایی هستند که توانسته‌اند برند خود را در بازار جهانی تثبیت کنند و مسئولان باید بدانند که ایران در بسیاری از محصولات با کیفیت خود، می‌تواند به توسعه بازار و برندینگ خود کمک قابل توجهی کند، بنابراین حمایت از این تولیدکنندگان باید در رأس امور صادراتی قرار گیرد.

کد خبر 50647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =