گام جدید دولت پاکستان برای اجرای طرح «تجارت تهاتر» با ایران

عالی ترین کمیته هماهنگی اقتصادی دولت پاکستان در اقدامی جدید با هدف پیشبرد همکاری‌های دو جانبه تجاری با جمهوری اسلامی ایران اجرا و قانون‌مند سازی طرح «تهاتر» میان دو کشور را تصویب کرد.

به ‌گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، نشست کمیته هماهنگی اقتصادی کابینه دولت پاکستان به ریاست وزیر دارایی و مالیات این کشور در اسلام‌آباد برگزار و وزارت بازرگانی طرحی در ارتباط با توسعه تجارت تهاتر با ایران را ارائه کرد.

«شوکت خان ترین» وزیر دارایی پاکستان به همراه وزرای امنیت ملی غذایی و امور اقتصادی این کشور با بررسی نهایی، طرح قانون‌مند سازی سازوکار تهاتر با جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند.

کمیته هماهنگی اقتصادی به عنوان عالی ترین مرجع بررسی و تصویب طرح‌های مرتبط با تجارت داخلی و خارجی در پاکستان برای اجرای پشتیبانی از ترتیبات تجارت پایاپای با ایران، اصلاحیه‌ای در سیاست واردات و صادرات ۲۰۲۰ پاکستان انجام داد.

این طرح با پیگیری‌های نخست وزیر پاکستان به عنوان وزیر مسئول امور بازرگانی و حمایت بانک مرکزی و سازمان درآمدهای ملی این کشور از سوی وزارت بازرگانی به کمیته هماهنگی اقتصادی کابینه دولت پاکستان ارایه و سپس به تصویب رسید.

منابع آگاه به رسانه‌های پاکستانی گفتند: علاوه بر موافقت کمیته هماهنگی اقتصادی مبنی بر آغاز رسمی تجارت پایاپای با ایران، نحوه عملیاتی سازی ترتیبات تجارت تهاتری توسط وزارت بازرگانی پاکستان نهایی و به نهادهای ذیربط ایرانی ابلاغ خواهد شد.

نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان روزهای ۱۵ و ۱۶ آبانماه امسال با سفر رسمی «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری برگزار شد.

در جریان این سفر، تفاهم نامه‌ای نیز میان اتاق بازرگانی و صنعت کویته با اتاق بازرگانی زاهدان با حضور رئیس و نائب رئیس اتاق کویته امضا شد.

اواخر بهمن ماه گذشته رئیس جمهوری پاکستان که نشست مهمی را در "گوادر" با هدف توسعه ایالت بلوچستان و تقویت همکاری های مرزی با همسایگان برگزار کرده بود، طرح به کارگیری ارز محلی میان ایران و پاکستان را در اختیار مقام های مربوطه قرار داده که هدف آن تسهیل همکاری‌های تجاری دو همسایه خواهد بود.

کد خبر 50836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =