رویکرد دولت بهره‌گیری از بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر رویکرد دولت در بهره گیری از بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای، گفت: کار تیمی و هم اندیشی گسترش ظرفیت‌های تجاری کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان پاک» در نشست هم اندیشی مشکلات و راهکارهای صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: امسال توانستیم به میزان خوبی از رشد صادرات دست پیدا کنیم که این مهم  به دلیل افزایش همکاری ها میان بخش خصوصی و تشکل‌ها بوده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سعی بر این است که صادرکنندگان و تشکل‌ها مجری اصلی بخش تجارت باشند و سازمان توسعه تجارت ایران نیز برای رفع مشکلات این بخش همه تلاش خود را به کار گرفته که این روند موجب دستیابی به سهم خوبی از بازار بین‌​الملل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که با کار تیمی پیشرفته به موفقیت رسیده است، خاطرنشان‌کرد: یکی از موضوعات اصلی در حوزه تجارت بحث هم اندیشی است، مساله​‌ای که موجب می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های تجاری کشور را گسترش دهیم و در این راستا از همه ابزارها استفاده خواهیم کرد.

لزوم حضور صادرکنندگان در سفرهای تجاری

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم حضور صادرکنندگان در سفرهای تجاری، تصریح‌کرد: حضور فعالان بخش خصوصی می‌تواند نتیجه بهتری در مذاکرات به همراه داشته باشد، زیرا بیشترین شناخت از بازار داخلی و خارجی را این گروه از صادرکنندگان دارند و می‌توانند بهترین مشاوره را به هیات‌های تجاری بدهند.

سازمان توسعه تجارت ایران به‌تازگی رویکرد متفاوتی در تعامل با بخش خصوصی در پیش گرفته و تشکیل چنین جلساتی در دستور کار است و به صورت مرتب برگزار خواهد شد.

کد خبر 50956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =