سهام دولت در باشگاه پرسپولیس و استقلال به کمتر از ۵٠ درصد می‌رسد

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بزرگ ترین اتفاقی که رخ می‌دهد اینکه از فردا مردم مالک ١٠ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌شوند و امیدواریم وضعیت مدیریت و سهامداری به گونه‌ای باشد که بعد از شهریورماه میزان سهام دولت در این دو باشگاه به کمتر از ۵٠ درصد برسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، حسین قربانزاده در نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: اتفاقی که فردا رخ می‌دهد یک فرآیند در ریل گذاری صحیح در موضوع واگذاری دو باشگاه اتفاقی است که همه منتظر آن بودند تا این باشگاه‌ها با مشارکت مردم و با مدیریت حرفه‌ای به جایگاه خود برسند.

وی با بیان اینکه این دو باشگاه میراث ورزشی کشور هستند، ادامه داد: قریب به اتفاق مردم تا یک سطحی تعصب و هواداری این دو باشگاه را دارند و این مسئولیت وزارت ورزش و دولت را بیشتر می‌کند.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: از سال ٧۶ خصوصی سازی این دو باشگاه مطرح شد و از سال ٨٨ در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری قرار گرفتند.

قربانزاده گفت: از سه ماه گذشته ستاد آماده سازی پرسپولیس و استقلال برای واگذاری با حضور مدیران عامل دو باشگاه تشکیل شد و در این باره تشکر ویژه از وزیر ورزش، مسئولان و مدیران بورسی، سازمان مالیات و شخص وزیر اقتصاد دارم.

قربانزاده با اشاره به وظایف این ستاد اظهار داشت: از جمله وظایف این ستاد اصلاح ساختار دو باشگاه، تعیین تکلیف بدهی‌های دو باشگاه و مسائل مربوط به دارایی‌ها و مصوبات هیات وزیران و اموال غیرمنقول آنها و ... بوده است.

وی گفت: این دو باشگاه علی رغم مشکلات فراوان حائز شرایط واگذاری در فرابورس شدند و مهم ترین دستاورد این اتفاق شفافیت بوده که شاهد آن بودیم که اسناد و وضعیت صورت حساب‌های مالی این دو باشگاه در کدال بارگذاری شده و هر باشگاه ۴٠ سند مالی و غیرمالی را منتشر کرده‌اند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: بزرگ ترین اتفاقی که رخ می دهد این است که از فردا مردم مالک ١٠ درصد سهام این دو باشگاه می شوند و امیدواریم وضعیت مدیریت و سهامداری به گونه‌ای باشد که بعد از شهریور ماه میزان سهام دولت در این دو باشگاه به کمتر از ۵٠ درصد برسد.

کد خبر 51073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =