معاون استاندار: عمانی ها مشتاق مراودات تجاری با استان بوشهر هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی کشور عمان مشتاق توسعه روابط تجاری با ایران بویژه این استان هستند.

به گزارش اگزیم نیوز، علی باستین روز چهارشنبه افزود: در این ارتباط تشکیل گروه‌های کاری دو یا چند جانبه بین فعالان اقتصادی این استان و کشورهای عمان و قطر پیش بینی شده تا دروازه های جدیدی برای سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و تجارت ایجاد شود.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا نشست‌های مقدماتی با دکتر عبدالله بن خمیس الکعبی مشاور شورای دولتی و از فعالان اقتصادی کشور عمان برگزار شد و راهکارهای همکاری دوطرف مورد بررسی قرار گرفت که از نقاط قابل توجه آن اشتیاق عمانی‌ها برای توسعه مراودات تجاری با ایران و بویژه استان بوشهر بود.

باستین ادامه داد: توسعه اقتصادی با همسایگان جزو اولویت های دولت مردمی سیزدهم است و این رویکرد در بوشهر به صورت ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های متنوع توسعه اقتصادی با کشور قطر اظهار کرد: با وجود آنکه استان بوشهر معین تجاری کشور قطر و برنامه های مختلفی در این ارتباط در دست اقدام است، اما با این وجود ظرفیت دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: منطقه آزاد بوشهر این فرصت را فراروی سرمایه گذاران بین المللی و ملی قرار داده است تا با استفاده از مزیت های نسبی این استان و فرصت تجاری فیمابین کشورهای عربی، بازارهای جدید و گسترده ای برای محصولات این استان به وجود آورد.

باستین اظهار داشت: در موضوع کشورهای حوزه خلیج فارس اکنون توسعه ارتباطات و مراودات با کشور قطر به واسطه میزبانی آنها از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به صورت ویژه دنبال می‎شود.

وی گفت: بوشهر پیشینه‌ای درخشان در عرصه تجارت و دریانوردی داشته است که در این راستا سعی می‌شود با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها زمینه تحقق این مهم به طور مجدد فراهم  شود.

کد خبر 51188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =