تمام شیرخشک مصرفی کشور تولید داخل است

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: تمام برندهایی که داخل ایران تولید می شود، ساخت ایران هستند؛ یعنی برندهایی که خارجی هم هستند همه در داخل تولید می شوند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، هانی تحویل زاده در برنامه رادیو اقتصاد افزود: واردات شیرخشک نوزاد سالیان سال است که صفر شده است و از خارج هیچ شیرخشکی وارد نمی شود و فرمولاسیون و تولیدشان همه داخلی است.

وی گفت: صادرات خیلی خوبی داریم؛ حدود یک سوم از تولیدات مان صادر می شود به کشورهای عراق و افغانستان که این کشورها خیلی وابسته به شیر ایران هستند. ۳۰ درصد تولیدمان به این کشورها صادر می‌شود. به کشورهای عربستان، سوریه و لبنان صادرات داشتیم که به خاطر مسائل سیاسی قدری محدود شد ولی به کشورهای عراق و افغانستان صادرات خیلی خوبی داریم.

تحویل زاده گفت: تولید شیرخشک نوزاد در کشور و فرمولاسیونی که تولید می شود همه براساس فرمولاسیون روز دنیاست مواد اولیه از اروپا وارد می شود ۸۵ درصدش و ۱۵ درصد مواد اولیه داخلی استفاده می شود.

وی گفت: قیمت فعلی شیرخشک ناشی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است؛ قیمت پایین باعث قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه شده است. ما قیمت شیرخشک را به طور مصنوعی پایین نگاه داشته‌ایم. در هیچ کجای دنیا شیرخشک با قیمت سه دهم یورو تولید نمی‌شود و ما کمترین قیمت شیرخشک در دنیا را داریم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد خاطرنشان کرد: مصرف شیرخشک در داخل غیرطبیعی است و متاسفانه یارانه‌ای که دولت پرداخت می‌کند به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود.

تحویل زاده افزود: پیشنهاد ما این بود که برای حمایت از خانواده ها به آنها کارت‌های الکترونیکی داده شود و مابه التفاوت قیمت به جای صنعت، به خانواده ها پرداخت شود. در این صورت قیمت شیرخشک واقعی خواهد شد.

کد خبر 51327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =