روسیه صادرات غلات به چندکشور شوروی سابق را محدود کرد

روسیه به منظور کنترل قیمت ها و مقابله با کمبود احتمالی مواد غذایی، صادرات غلات به چند جمهوری سابق اتحادیه جماهیر شوروی را محدود کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از خبرگزاری فرانسه، روسیه از دوشنبه شب برای جلوگیری از کمبود و افزایش ناگهانی قیمت ها، محدودیت هایی را برای صادرات غلات به چهار جمهوری شوروی سابق اعمال کرد.

منابع دولتی روسیه ممنوعیت موقت صادرات غلات به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تایید کردند. این کشورها قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان هستند.

جنگ در اوکراین بر بهای جهانی بسیاری از اقلام از مواد خوراکی تا سوخت تاثیر چشم گیری داشت و بازارها را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه  روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)   آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است.

کد خبر 51379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =