تکمیل خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان زمینه ساز اتصال برق با روسیه است

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اتمام پروژه خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران طبق برنامه زمانبندی، بهره‌برداری از این خط را برای ایجاد اتصال به شبکه برق روسیه و توسعه همکاری‌ های دو جانبه و منطقه‌ای پراهمیت عنوان کرد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حایری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در دیدار با «هاکوپ وارتانیان» معاون وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمینی جمهوری ارمنستان پیرامون موضوع های مهم همکاری دوجانبه در بخش برق و انرژی گفت‌وگو کردند.

حایری در این دیدار با اشاره به سابقه و ظرفیت‌های گسترده همکاری دو کشور در بخش های مختلف بویژه انرژی، بر تدوام روابط دوستانه ایران و ارمنستان تاکید کرد.

هم اکنون ظرفیت انتقال برق میان دو کشور نزدیک به ۳۰۰ مگاوات است که با راه اندازی خط سوم انتقال برق تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

پیشتر مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: اتصال شبکه‌های برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان افزایش اطمینان و پایداری شبکه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

«محمدعلی فرحناکیان» نیز پیشتر گفته بود: دیدار وزیران انرژی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان به قطر دیداری تاریخی بود که از اهمیت بسیار بالایی برای هر سه کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: سه کشور درصدد اتصال شبکه‌های برق به یکدیگر هستند که این دیدار زمینه اجرایی شدن مهم را بیشتر فراهم کرد.

کد خبر 51412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =