ارزش صادرات مازندران ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت

مازندران سال ۱۴۰۰ را با حدود ۲۷۸ میلیون دلار صادرات از طریق گمرکات استان به پایان رساند که این میزان نسبت به سال گذشته دست کم ۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز به نقل از تازه ترین گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، مجموع ارزش تجارت خارجی صورت گرفته از طریق گمرکات استان هم پارسال به یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۹۹ افزایش ۳۸ درصدی دارد.

سال ۹۹ در مجموع ۱۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار کالا از طریق گمرکات مازندران صادر شده بود و ارزش تجارت خارجی استان هم یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار بود.

طبق گزارش حوزه نظارت گمرکات مازندران ، فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی ، کیوی مهم ترین کالاهای صادراتی مازندران در سال گذشته بود که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به خارج از کشور صادر شد.

کالاهای صادراتی مازندران سال گذشته ۱۷ مقصد جدید هم پیدا کردند و به این ترتیب کشورهای مقصد صادراتی استان از ۳۶ به ۵۳ کشور افزایش یافت.

روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، امارات و ترکیه هم مهم ترین مقصد صادرات کالاهای مازندران بودند.

طبق گزارش حوزه نظارت گمرکات مازندران ، پارسال همچنین بیش از ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۵۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران واردکشور شد که از نظر وزنی هفت و از نظر ارزشی ۳۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

سال ۹۹ طبق گزارش رسمی گمرکات ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن انواع کالای خارجی به ارزش ۹۱۷ میلیون دلار وارد گمرکات مازندران شده بود.

مهم ترین کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل جو دامی، ذرت دامی ،گندم، چربی ها و روغن های حیوانی،کک نفتی، چوب و تخته ، دانه های روغنی بوده است.

طبق این گزارش همچنین طی سال گذشته ۱۷۱ هزار و ۸۵۴ تن کالا به ارزش ۱۶۸ میلیون و ۳۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به سال ۹۹ از نظر وزنی ۲۲۱ درصد و ارزشی ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

حوزه نظارت گمرکات استان مازندران در شهرستان نوشهر مستقر است. دو اداره کل یکی در نوشهر و دیگری در امیرآباد و سه اداره گمرک در شهرستان های آمل، فریدونکنار، ساری زیر مجموعه حوزه نظارت گمرکات استان مازندران هستند.

کد خبر 51713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =