افزایش ۱۲۰درصدی صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

فرماندار دشت آزادگان گفت: سال گذشته ( ۱۴۰۰) مقدار ۴۳۸ هزار و۶۸۲ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۰۶میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۵دلار از طریق بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد که از نظر ارزش در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۲۰درصد و از لحاظ وزنی ۲۶۷درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، حمید سیلاوی افزود: مصالح ساختمانی، تره بار ومیوه، لوازم خانگی، لبنیات و آهن آلات از مهمترین اقلام صادراتی به عراق از بازارچه مرزی چذابه بوده است.

به گفته وی در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱۸هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۸میلیون و ۴۶۶هزار و ۵۰۶ دلار از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد.

فرماندار دشت آزادگان ابراز امیدواری کرد امسال با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه، حجم صادرات کالا از بازارچه مرزی چذابه افزایش یابد.

۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا حجم صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه روند کاهشی داشته است.

مرزهای زمینی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ، شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲ برای صادرات کالا به عراق و در مهرماه همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات به شهرهای مقدس عراق بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره عراق مرز مشترک داشته و با این استان ها روابط اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و تجاری دارد.

کد خبر 51723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =