قرارداد خرید تضمینی برگ سبز چای تاکنون با ۵۰ کارخانه منعقد شده است

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اعلام آمادگی نزدیک به ۱۷۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران برای خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: تاکنون با ۵۰ کارخانه برای خرید برگ سبز چای قرارداد منعقد شده‌است.

به گزارش اگزیم نیوز، حبیب جهانساز روز پنجشنبه اظهار داشت: با سایر کارخانه‌های چایسازی که برای خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کرده‌اند مراحل عقد قرارداد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت برگ سبز چای برای سال ۱۴۰۱ را به موقع اعلام کرد، افزود: قیمت خرید تضمینی ۹ هزار تن برگ سبز چای درجه یک و هفت هزار تن برگ درجه ۲ اعلام شد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش خرید برگ سبز چای از چایکاران، گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته‌است.

جهانساز با بیان اینکه برداشت بهاره برگ سبز چای تقریبا هفتم اردیبهشت با توجه به شرایط آب و هوایی آغاز می‌شود، اضافه کرد: در تلاشیم تا سهم بیشتری از بازار مصرف داخلی داشته باشیم بنابراین برای تحقق این مهم باید چای کیفی‌تر تولید شود.

وی افزود: هر میزان برگ سبز چای کیفی‌تر باشد، چای خشک بهتری از سوی کارخانه‌داران تولید می‌شود بنابراین مشارکت چایکاران برای برداشت برگ سبز چای باکیفیت اهمیت دارد.

براساس آخرین آمار، در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد و وسعت باغ‌های چای این ۲ استان در حدود ۲۵ هزار هکتار است که در این میان هر ساله سطح زیرکشت متفاوت است، برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد.

کد خبر 51982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =