پاکستان یارانه سوخت و برق را کاهش نمی‌دهد

پاکستان برخلاف توصیه صندوق بین المللی پول، یارانه‌های مربوط به قیمت سوخت و برق را برای مصرف کنندگان حفظ می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از رویترز، صندوق بین المللی پول دوشنبه گذشته اعلام کرده بود پاکستان پیش از اینکه بازبینی بسته نجات مالی شش میلیارد دلاری که در ژوییه سال ۲۰۱۹ امضا شده بود، در ماه آینده به جریان بیفتد، با کاهش یارانه های بدون تامین مالی برای بخشهای نفت و نیرو موافقت کرده است.

اما وزارت دارایی پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، پیشنهاد افزایش قیمت فرآورده های نفتی را برای جلوگیری از تحمیل بار اضافی به مصرف کنندگان رد کرد.

قیمتها هر دو هفته بازبینی می شوند. پاکستان قرار است از آوریل تا ژوئن، بیش از دو میلیارد دلار یارانه به بخشهای نفت و نیرو اختصاص دهد که از سوی عمران خان، نخست وزیر پیشین این کشور در آخرین روزهای فعالیت دولتش اعلام شده بود.

قیمت های سوخت و برق در بحبوحه تورم دو رقمی، با فشار عمومی مواجه بوده است.

یک هیات صندوق بین المللی پول قرار است در ماه مه به پاکستان سفر کند و درباره سیاستهای این کشور برای تکمیل هفتمین بازبینی «تسهیلات صندوق تمدید شده» استفاده کند که اسلام آباد از صندوق بین المللی پول خواستار افزایش میزان و مدت آن شده است. اگر بازبینی صندوق بین المللی پول تکمیل شود، پاکستان بیش از ۹۰۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که به نوبه خود زمینه ساز تامین مالی خارجی بیشتری می شود.

این کشور به دلیل افزایش کسری حساب جاری و کاهش ذخایر خارجی به رکورد اندک ۱۰.۵ میلیارد دلار که معادل کمتر از دو ماه واردات است، در شرایط فاینانس خارجی خطیری قرار دارد.

کد خبر 52410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =