مرتضوی: اصلاح نظام اقتصادی مانع رانت خواری و ویژه خواری می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور یکی از مزایای اصلاح نظام اقتصادی را جلوگیری از رانت خواری و ویژه خواری عنوان کرد و گفت: با این اقدام اقتصاد ملی و رقابت پذیر می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره مزایای نظام اصلاح اقتصادی، افزود: قانونگذار به دولت برای سال های ١٤٠٠و ١٤٠١ تکلیف کرده و تصمیم دولت برای اجرای قانون است و این تصمیم برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه است.

مرتضوی افزود: این تصمیم باعث جلوگیری رانت خواری و ویژه خواری ها می شود و در نهایت اقتصاد ملی و رقابت پذیر می شود یعنی اقتصاد برای همه.  

معاون رییس جمهور ادامه داد: مهمترین دغدغه رئیس جمهور این است که اقشار ضعیف جامعه نباید آسیب ببیند و دولت پشت مردم است یعنی این دولت اگر بنا باشد به خیلی از طرح ها کمتر اعتبار بدهد به طور یقین اجازه نخواهد داد که دهک های پایین آسیب ببیند که همه از مزایای این طرح است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در بحث هماهنگی در این زمینه وزیر کشور با استانداران و فرمانداران که هر زمان بنا شد تا طرح اجرا شود همه با هم هستند زیرا این تصمیم اتفاقی است که برای مردم و به نفع مردم و رفع مشکل مردم است. اعتقاد دارم که این التهابات بازار در آینده نزدیک مدیریت می شود وقتی اقتصاد رقابتی شود التهابات کاهش می یابد.

مصوبات ١٧ سفر استانی قطعی و در حال ابلاغ است

وی درباره مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور گفت: به ٢٠ استان سفر کردیم و تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ شده و سایر در دست پیگیری  و دستورات رئیس جمهور هم گرفته شده است و در حال ابلاغ به استان ها هستیم.

مرتضوی افزود: برای این سفرها از چند منبع تامین اعتبار شده است ما برای ١٧ استان که پیش از عید سفر کردیم حدود ٢٠ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی تعهد داشتیم که به صورت نقد تخصیص داده شد. حدود ١٢٦ درصد بیشتر از تعهدات تحقق یافته است. دوم بخشی از منابع وزارتخانه ها است که در حال جمع بندی هستیم و اقدام خوبی انجام شده البته این تخصیص ها یک ساله نیستند بلکه مصوبات سه ساله هستند که تعهدات ما در ١٤٠٠ محقق شده است.

وی اظهار داشت: اعتبارات منابع عمومی و منابع داخلی وزارتخانه ها و مشارکت های استانی منابع تامین اعتبار برای مصوبات سفر استانی است که در برخی جاها تسهیلات هم در نظر گرفته شد که شامل سه دسته است. تسهیلات ازدواج که بالای ١٢٠ درصد براساس گزارش بانک مرکزی عملیاتی شده، دوم تسهیلات مسکن که حدود  یک میلیون واحد در سال پیش بینی شده است و به مرور تشکیل پرونده می شود و سوم تسهیلات برای طرح های اقتصادی است.

تمام تلاش دولت ثبات در بازار است

معاون اجرایی رییس جمهور درباره یارانه گفت: دولت چند اقدام خوب انجام داد که نخست اینکه موضوع واکسن را حل کرده است و امروز آمار ابتلا و فوتی ها کاهش یافته، دوم بازار مسکن است که با این طرح چهار میلیون مسکن سوداگری از بازار مسکن به نوعی رخت بر بسته است و سوم تثبیت بازار دلار و سکه است دیگر سینوسی نیست بلکه اندک بالا یا پایین است و تمام تلاش دولت ثبات دادن در بازار است.

کد خبر 52585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =