نزدیکی کرمانشاه به عراق یک مزیت ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی است

مدیر یک هلدینگ سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه، نزدیکی کرمانشاه به عراق را یک مزیت ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی دانست و از آمادگی هلدینگ خود برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «کیوم جو» مدیر یک هلدینگ‌ سرمایه گذاری از کشور ترکیه، در دیدار با استاندار کرمانشاه در ساختمان استانداری، عنوان کرد: ترکیه و ایران ۲ کشور دوست و همسایه هستند و سرمایه‌گذاری در این ایران از اولویت‌های ماست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و ارزشمند استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری، از اعلام آمادگی هلدینگ ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی استان کرمانشاه خبر داد.

کیوم‌ جو، از استقبال ویژه استاندار کرمانشاه از سرمایه‌گذاران تقدیر کرد و گفت: استاندار کرمانشاه در این دیدار ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را بخوبی تشریح و از حضور هلدینگ ما حمایت ویژه کرد.

وی گفت: امیدوارم این نشست نتایج بسیار خوبی هم برای ما و هم برای کرمانشاه در پی داشته باشد.

«بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه نیز در این نشست طرح‌های پتروپالایش، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، شهربازی، بیمارستان، تله کابین کرمانشاه و احداث آزاد راه کربلا را به این هیات ترکیه ای برای سرمایه گذاری معرفی کرد.  

ایران و ترکیه حدود ۵۳۴ کیلومتر مرز مشترک دارند که همه این مرز در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن کرمانشاه توسط شرکتی چینی بهمن ماه سال گذشته به بار نشست و کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به صورت رسمی افتتاح شد، شروع به کار این کارخانه بسترها را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعدی در این استان فراهم کرده است.

کارخانه فروسیلیکو منگنز به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم،  اواخر هفته گذشته با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه در مراسمی افتتاح شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

کد خبر 52949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =