۲ میلیون و ۴۵۰ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور ارسال شد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۰ تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)، با عرض تسلیت و آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان، در جمع خبرنگاران افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۱ درصدی نشان می‌دهد.

وی گفت: در این سفر روند حمل کالای اساسی از خوزستان و برنامه‌ریزی لازم برای هماهنگی با کلیه دستگاه‌هایی که درگیر حوزه راه و تخیله و بارگیری هستند، بررسی خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انتقال ۳۵۰ هزار تن چغندر قند از خوزستان به کارخانه‌های قند، افزود: حمل کالای اساسی از طریق مبادی دریایی، با فصل برداشت محصول در خوزستان همزمان است، با این وجود در وضعیت حمل محصولات استانی هم فرآیند مناسبی وجود دارد و هیچگونه مشکل و مانعی برای حمل محصول چغندر قند که محصولی فسادپذیر است، نداریم.

شهرکی ثانوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم تولیدی خوزستان جابجا شده و هیچ مشکلی در حمل این محصول وجود نداشته و روند جابجایی روانی براساس تقاضا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سهم بندر امام خمینی(ره) از جابجایی کالای اساسی در کشور حدود ۶۰ درصد است، افزود: در مجموع در کشور بالغ بر ۴۰ میلیون تن کالا اساسی از طریق بنادر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی را در حال حمل کالاهای اساسی داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تمام این زحمات به همت رانندگان انجام شده که با فراخوان های چند روز اخیر خوشبختانه روند ورود کامیون به پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و اسکله بار بسیار مناسب است لذا در صدد هستیم امکانات رفاهی و خدمات مناسبی را به رانندگان ارایه دهیم تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز مردم را به واحدهای تولید و مصرف کننده برسانیم.

شهرکی ثانوی بیان کرد: روند ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به کشور ادامه دارد و مشکلی برای حمل کالای اساسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون تن ذخیره سازی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد و هیچ گونه مشکلی برای جابجایی آنها نیست.

کد خبر 53259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =