احتمال ۵۸ هزار مگاواتی شدن مصرف برق

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران( توانیر )گفت : با گرم شدن هوا در هفته جاری، احتمال افزایش مصرف برق و رسیدن پیک مصرف به بیش از ۵۸ هزار مگاوات وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز ازپایگاه خبری توانیر،"آرش کردی" افزود: از ابتدای امسال تاکنون اوج مصرف بیش از  ۵۳ هزار مگاوات را تجربه کرده ایم، ضمن آنکه با گرم شدن هوا در هفته جاری، احتمال افزایش مصرف برق و رسیدن پیک مصرف به ۵۸ هزار مگاوات وجود دارد.
مدیرعامل توانیر پیش بینی کرد امسال اعداد بالای ۶۷ هزار مگاوات را در تابستان تجربه کنیم، ضمن آنکه با توجه به این شرایط در تابستان امسال، ضروری  است که برنامه های مدیریت بار با دقت اجرایی شود. همچنین در این خصوص هماهنگی خوبی با صنایع و بخش کشاورزی انجام شده است.
وی درباره برنامه ها برای مدیریت مصرف  در بخش خانگی گفت: بیشتر برنامه ها در بخش خانگی تشویق محور است و به دنبال مدیریت مصرف از طریق تشویق مشترکان به کاهش مصرف هستیم.

کردی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران برای پرمصرف ها، کنتورهای هوشمند کنترل از راه دور نصب شده است  و برای این مشترکان اخطار ارسال و در صورت عدم کاهش مصرف، اقدام به قطع برق این مشترکان خواهد شد.

کد خبر 53372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =