توافق ایران و روسیه برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: توافق ایران و روسیه برای ترانزیت سالانه ۱۰ میلیون تن کالای روسی از مسیرهای ریلی و بنادر کشور به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده با اشاره به حجم بالای روابط تجاری میان ایران و روسیه، اظهار داشت: ایران می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای ترانزیت روسیه باشد وکریدور شمال – جنوب از مهمترین کریدورهایی است که با افزایش شبکه ریلی می‌توانیم به این رقم توافق شده ترانزیت برسیم.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی افزود: مقرر شد که سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را از کریدورهای شمال و جنوب و مسیرهای ریلی و دریایی منتقل کنند این در حالی است که پیش از این میزان ترانزیت ایران حدود ۱۱ ونیم میلیون تن بوده است؛ بنابراین باید سرمایه گذاری در بندر چابهار و بندر شهید رجایی را تقویت کنیم که روسیه برای سرمایه گذاری در چابهار ابزار تمایل و همکاری کرده است.

افندی زاده با بیان اینکه برای تسهیل در جابه جایی تجار، بازرگانان و مسافران طبق توافق با روسیه مقرر شد که ۲۸ پرواز بین ایران و روسیه برقرار شود، گفت: راه آهن رشت آستارا نیز به دلیل آنکه از هرمزگان به آذربایجان و از آنجا به روسیه و سپس به اروپا منتقل می‌شود برای کشور بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 54190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =