اخذ مالیات عادلانه از طریق سامانه مودیان/ تاثیر هوشمندسازی مالیات ستانی در کاهش نرخ تورم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سامانه مودیان در صورت اجرای صحیح، به کاهش فرار مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد و با افزایش درآمدهای مالیاتی حاصل از کاهش فرار مالیاتی، تا حدودی می‌تواند در کنترل تورم اثر گذار باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، «حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی» روز شنبه، درمورد بهره‌برداری از سامانه مودیان مالیاتی و روش جدید برای اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها اظهار داشت: معتقدم فرار مالیاتی باید ریشه‌کن شود، زیرا فرار مالیاتی مساوی با مافیا و عدم شفافیت لازم است. درواقع فرار مالیاتی به معنی اجحاف و ظلم به حق‌وحقوق مردم است.

وی افزود: مهم نفس موضوع سامانه مودیان مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها است. معتقدم موضوع سامانه مودیان مالیاتی در راستای عادلانه‌تر کردن اخذ مالیات و مرتبط با آن است. این سامانه در صورت اجرای صحیح، به کاهش فرار مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد میزان اثرگذاری این سامانه برای کنترل تورم و افزایش درآمدهای دولت، گفت: با افزایش درآمدهای مالیاتی حاصل از کاهش فرار مالیاتی، سامانه مودیان به تورم کمک می‌کند و جلوی هدررفت‌ها گرفته می‌شود. سامانه مودیان تا حدودی تورم را کنترل خواهد کرد.

کد خبر 54317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =