ظرفیت افزایش تبادلات تجاری ایران و عراق تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد

رییس اتاق بازرگانی العماره عراق با اشاره به تبادلات کنونی ۱۳ میلیارد دلاری ایران و عراق گفت: ظرفیت افزایش این تبادلات تا ۲۵ میلیارد دلار در سال وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، علاء ولی علی که در راس یک هیات تجاری از کشور عراق به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، تاکید کرد: وجود مرزهای مشترک و همسایگی ایران و عراق و مناسبت‌های فرهنگی بین ۲ ملت رغبت و انگیزه بین بازرگانان عراقی برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ایران را فراهم کرده است.

وی افزود: مناسبت‌های اقتصادی بین بازرگانان ایران و عراق هم‌اکنون روند خوب و قابل‌قبولی دارد و چشم‌انداز مناسبی پیش‌رو داریم.

ولی علی تصریح کرد: از مسوولان جمهوری اسلامی درخواست می‌شود اجازه سرمایه‌گذاری در امور مسکن و ملک را به بازرگانان عراقی بدهند تا فرصت سرمایه‌گذاری در عرصه ساخت و ساز در ایران برای فعالان اقتصادی عراق فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی العماره عراق اظهار داشت: کالاهای صادراتی مناسبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی از جمله عراق را دارد.

یک هیات تجاری از کشور عراق به‌منظور بررسی راه‌های مشارکت با فعالان دولتی و خصوصی حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌مدت ۲ روز در شهرکرد حضور داشتند.

کد خبر 54741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =