پیش‌بینی خرید هفت میلیون تن گندم در سال جاری از کشاورزان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد: امسال خرید تضمینی گندم به هفت میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ «احمد آزادی‌خواه» با تأکید بر اینکه امسال اتفاقات خیلی خوبی در حوزه خرید تضمینی گندم افتاده است، گفت: ذخایر استراتژیک گندم کشور تا پایان سال تامین است، یعنی اگر هیچ گندمی وارد نشود نیز تا پایان سال گندم داریم و این آمار بسیار خوبی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است، افزود: تقریباً ۴۷ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت شده و حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا الان، دولت برابر با ۳ سال گذشته پول گندم به کشاورزان پرداخت کرده است، چرا که قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته به یک‌باره بیش از ۲ برابر شد، اظهار کرد: فکر می‌کنم در کمتر از یک ماه مطالبات گندمکاران کاملاً تسویه شود.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه در حوزه گندم خریدهای بیشتری نیز خواهیم داشت و پیش‌بینی ما این است که امسال خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون تن برسد.

کد خبر 54766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =