پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- بلاروس برگزار می‌شود

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری در مینسک (پایتخت بلاروس) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس برگزار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رحمت‌الله خرمالی» مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه اظهار داشت: در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه گذاری، زمین شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل و نقل و همکاری فیمابین اتاق های بازرگانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به حجم ۴۰ میلیون دلاری تبادلات مالی میان ایران و بلاروس، ادامه‌داد: حجم مبادلات بسیار پایین است، بنابراین انتظار می‌رود در امتداد توافقات و تفاهمات تبادلات تجاری دو کشور رشد یابد.

گفتنی است علاوه بر حضور هیات دیپلماتیک ایرانی در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، دیدار و گفت‌وگوی «سید رضا فاطمی امین» با «یوری نظروف» معاون نخست وزیر و بازدید از تعدادی مراکز صنعتی از برنامه های دیگر سفر وزیر صمت و هیات همراه به مینسک است.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با بلاروس در بهمن ماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار شده بود.

کد خبر 54851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =