صادرات کالاهای غیرنفتی از مازندران به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی استان در چهار ماهه امسال با ۳۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در نشست صادرکنندگان و مدیران دستگاه های اجرایی مازندران با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در استانداری مازندران افزود: میزان صادرات کالاهای تولیدی از این استان به نقاط مختلف جهان از ابتدای فروردین تا تیر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال‌ ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۲۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده های لبنی، سیمان، مصنوعات مواد معدنی، کاغذ، خوراک آبزیان و محصولات شیلاتی از جمله کالاهای صادراتی مازندران به نقاط مختلف جهان است.

خیریانپور، عراق، ترکیه، امارات، ازبکستان،صادرات، قرقیزستان، ترکمنستان را از جمله کشورهای هدف صادراتی مازندران برشمرد و گفت: افزایش تعداد کشورهای صادراتی از مبدا استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: باوجود افزایش صادرات کالاهای اساسی اما بخش قابل توجهی از ظرفیت بنادر استان برای صادرات کالا خالی است و اکنون مازندران به معنای واقعی تشنه سرمایه گذاری و توسعه در این حوزه است.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با محوریت معاونت دیپلماسی اقتصادی در ماه های گذشته اقدامات خوبی برای تسهیل روابط اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر انجام داده است.

خیریانپور با بیان اینکه نمادسازی کالاهای تولیدی مازندران با جدیت در دستور کار است، گفت: دولت سیزدهم برای نوسازی و استانداردسازی کالای تولیدی و توجه به کیفیت محصولات باهدف رونق صادرات اهتمام ویژه ای دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان در قالب سفر ۲ روزه امروز صبح وارد استان شده است.

کد خبر 55080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =