ساداتی‌نژاد: دولت دنبال پایداری در خودکفایی تولید گندمِ نان است

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه خودکفایی ما در تولید آرد در سال‌های گذشته سینوسی بوده است، گفت: نگاه دولت ایجاد پایداری خودکفایی در تولید گندم نان است و به تولید ۹ میلیون تن گندم خبازی نیاز داریم.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تأکیدات و مأموریت رئیس‌جمهور در جلسه نظارت ستادی به وزارت جهاد، افزود: محوری‌ترین مسئله‌ مطرح شد رئیس‌جمهور در این بازدید، تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان با منشاء داخلی بود که بحث تنظیم بازار، سلامت غذا، افزایش بهره‌وری، کاهش دلالی و حمایت از تولید داخل در آن لحاظ شده باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت حمایت از تولید داخل در حوزه کشاورزی با کشاورزی قراردادی شروع شده است، عنوان کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی و کاهش قیمت کود، عملاً تغذیه خاک افزایش یافته و امسال تولید گندم از مرز هفت میلیون تن گذشت و خوشبختانه شرایط مطلوبی در تولید گندم داریم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی آینده همین مسیر را پیش خواهیم رفت و نگاه ما پایداری خودکفایی در تولید گندم نان است. ما در سال‌های گذشته خودکفایی داشتیم اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم. به ۹ میلیون تن گندم خبازی برای رسیدن به این خودکفایی نیاز داریم.

کد خبر 55418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =