پرویزخان یک مرز مهمی تجاری برای جمهوری اسلامی ایران و عراق است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی مرز را آینه تمام نما و نماد اقتدار یک کشور دانست و گفت: پرویزخان به عنوان یک مرز مهم تجاری برای ایران و عراق، نیازمند تصمیماتی موثر برای سامان دهی مشکلات و مسایل آن جهت داشتن مرزی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اگزیم نیوز، «شهریار حیدری» روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران و فرمانداران قصرشیرین و گیلانغرب در محل پایانه مرز رسمی پرویز خان، افزود: با توجه به مجموعه مشکلاتی که مرز پرویزخان داشت این مشکلات را به صورت جمع بندی و دسته بندی به رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد منعکس کردیم.

وی اظهار داشت: برای سامان دهی و توسعه تجارت امروز هیاتی متشکل از معاون گمرک ایران و مدیران گمرک از نزدیک مشکلات پرویزخان را دیدند و بازدید میدانی از بخش های تجاری، کارگری و پیله وری صورت گرفت که امید است در بازگشت این هیات با اخذ تصمیم های موثر شاهد رفع مشکلات با هدف نظم، انضباط و توسعه تجارت در مرز پرویزخان باشیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در گفت: اکنون به واسطه تردد زائران عتبات عالیات و اربعین شرایط پرکاری را در قصرشیرین داریم.

وی اضافه کرد: در مرز پرویزخان روابط تجاری بسیار خوبی را از سال ۸۲ تا کنون با مسوولان اقتصادی و بخش خصوصی اقلیم کردستان عراق داریم و از زحمات رییس اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق نیز برای ایجاد و تقویت این ارتباط و ارتقای مرز پرویزخان که تلاش های بسیاری داشته اند و به توسعه و تحکیم روابط ۲ طرف بسیار کمک کرده اند، قدردانی می کنم.

حیدری افزود: مرز رسمی پرویزخان اکنون به عنوان یک مرز منطقه آزاد تجاری فعالیت می کند و حضور میدانی مدیران از مرز به حل مشکلات کمک می کند و به طور یقین این سفر نیز به بهبود وضعیت کنونی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به مرارت ها و سختی های بسیاری که مرزنشینان منطقه غرب کرمانشاه در جنگ تحمیلی متحمل شدند، گفت: پرویزخان در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد از این رو وضعیت کنونی این مرز در شان نظام و مردم منطقه نیست و باید این نگرانی ها برطرف شود که با تدابیر مسوولان گمرک کشور انتظار داریم این شرایط بهبود یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر مرز پرویزخان تقویت شود وضعیت اقتصادی تمامی فعالان مرز و حتی قشر زحمتکش کارگران هم بهتر خواهد شد.

حیدری افزود: پرویزخان سهم ۵۲ درصدی صادرات ایران به عراق را دارد و شرایط آن باید به مراتب بهتر از این باشد و مجموعه گمرک پایانه، تجار و انتظامی نیز در مرز شبانه روزی پای کار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از قرنطینه نباتی فعال در مرز پرویزخان، اظهار داشت: قرنطینه نباتی یک رانت سازمان دهی شده در این مرز است که از هر تاجر ۷۰ هزار تومان عوارض اخذ می کند و هیچ خدماتی به آنها ارائه نمی دهد.

وی در پایان گفت: ایجاد امکانات رفاهی برای فعالان در مرز رسمی پرویزخان ضروری بوده و اولویت بهره برداری منابع این مرز نیز باید برای مردم منطقه باشد.

کد خبر 55446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =