افزایش مشوق‌های مالی به صادرکنندگان در اصل نوعی سرمایه‌گذاری است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اراک، صادرات را موتور محرک اقتصاد و رمز بقای کشور در بازارهای جهانی دانست و گفت: از آنجا که این حوزه نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد، افزایش مشوق های مالی به صادرکنندگان و تقویت ظرفیت‌های تولید در اصل نوعی سرمایه گذاری است که چون سبب توسعه صادرات می شود باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسین حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: کشور در حال حاضر در بخش اقتصاد در مرحله حساسی قرار دارد و اگر نتواند اهداف تعیین‌شده را محقق کند، چه بسا داشته‌ها و اندوخته‌های دیگر خود در دیگر بخش‌ها را نیز از دست بدهد یا حداقل میزان اثرگذاری آنها بر این حوزه کمتر شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه صادرات، برقراری ارتباط نظام‌مند میان حوزه اقتصادی کشور با کشورهای همسایه ضرورتی استراتژیک دانست و گفت: در هر شرایطی کشور باید دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهد و تلاش کند با گسترش و تعمیق دامنه روابط تجاری، قدرت خود را در منطقه تثبیت و حتی افزایش دهد.

حیدری با اشاره به سهم بالای صادرات کشور در بازارهای همسایه، افزود: حتی در شرایط تحریم که کشور از هر نظر دچار محدودیت بود، همچنان بازار کشورهای همسایه مقصد بیش از نیمی از محصولات ایرانی بود که البته با حمایت جدی دولت سیزدهم و اصلاح رویکرد اقتصادی آن در قبال کشورهای همسایه می‌توان به افزایش چشمگیر حجم صادرات نیز امید داشت.

وی تاکید کرد: البته دولت در کنار اعطای مشوق‌های مالیاتی و کاهش قوانین دست و پاگیر اداری، باید پرداخت تسهیلات و حمایت های مالی را در اولویت قرار دهد و با ارایه سبدهای حمایتی از جمله پرداخت وام‌های کم‌بهره و سود حداقلی هم بستر توسعه  صادرات را فراهم نماید و هم فعالیت در این بخش را جذاب کند.

وی تصریح کرد: باید دانست این قبیل حمایت‌ها در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است چرا که رونق صادرات همه ارکان و بخش‌های اقتصاد را به حرکت درمی‌آورد و خیلی زود با رونق تولید، اشتغالزایی گسترده‌ای را پایه‌گذاری می‌کند.

حیدری در پایان حذف ارز ترجیحی را حامل فرصت‌های جدید برای توسعه صادرات دانست و تاکید کرد: اصلاح آیین نامه مشوق‌های صادراتی، حمایت از صادرات و صادرکنندگان را هوشمندتر می‌کند.

کد خبر 55581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =