هند: همچنان بیشترین نفت خود را از خاورمیانه وارد می‌کنیم

وزیر نفت هند تأکید کرد که با وجود افزایش نسبی واردات نفت این کشور از روسیه، همچنان کشورهای خاورمیانه اصلی‌ترین صادرکننده نفت به هند خواهند بود.

به گزارش اگزیم‌نیوز؛ وزیر نفت هند تأکید کرد که با وجود افزایش نسبی واردات نفت این کشور از روسیه، همچنان کشورهای خاورمیانه اصلی‌ترین صادرکننده نفت به هند خواهند بود.

«هاردیپ سینگ پوری» وزیر نفت هند، در گفت وگو با شبکه «الشرق» گفت که اکثر نیازهای نفتی این کشور از کشورهای خاورمیانه و به طور خاص عربستان و عراق تأمین خواهد شد.

وی گفت که همکاری با کشورهای خاورمیانه در عرصه میان مدت افزایش خواهد یافت و افزود که هند در حال بررسی تمدید قرارداد طولانی خود برای خرید گاز از قطر تا سال ۲۰۲۸ و افزایش همکاری در عرصه سرمایه گذاری با امارات و نیز با شرکت آرامکو و ساخت پالایشگاه آرامکو در هند است.

سینگ پوری افزود که هند ۵ میلیون بشکه نفت خریداری می کند که یک میلیون بشکه آن از عراق و ۸۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه آن از عربستان و یک میلیون بشکه آن از امارات تأمین می شود.

وزیر نفت هند با اشاره به اینکه تا پایان سال مالی در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ خریدهای نفتی هند از روسیه تنها ۰.۲ درصد نیاز این کشور بود، گفت که بعد از بحران انرژی در جهان خرید نفت هند از روسیه اندکی افزایش یافته هرچند هنوز با آنچه اروپا از روسیه خریداری می کند فاصله بسیاری دارد.

واردات نفت هند از روسیه در ماه‌های آوریل و مه با ۲.۷ برابر به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در ماه ژوئیه کاهش یافت.

هند خریدهای نفتی خود از عراق را در ژوئیه به میزان ۹.۳ در مقایسه با ژوئن کاهش داد که برای اولین بار در ده ماه گذشته به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید ولی همچنان عراق در رتبه اول صادرات نفت به هند قرار دارد.

کد خبر 56041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =