کمک بازار سرمایه به  شفافیت عملکرد صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون آن طور که باید میزان موجودی صندوق توسعه ملی برای نمایندگان مجلس و برخی مسئولان مشخص نیست و اینکه اعتبارات و منابع برای کدام طرح‌ ها و حوزه‌ها تخصیص می‌یابد، شفاف نشده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، «انور حبیب‌زاده بوکانی» با اعلام اینکه صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، عمران کشور، ایجاد اشتغال و کمک به بخش تولید کشور باید بیش از گذشته از بازار سرمایه حمایت کند، افزود: این روزها بورس شاهد تغییر و تحولاتی در روند خود است و توانسته به توفیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف برسد.

وی با بیان اینکه مردم خواهان سرمایه‌گذاری در یک تشکل قوی چون بازار سرمایه هستند، گفت: در صورتی که بازار سرمایه اقدام به اعتمادسازی کند، پاسخگوی نیاز مردم برای حضور در بازار و سرمایه‌گذاری در آن است.

حبیب‌زاده بوکانی با اشاره به اینکه بازار سرمایه توان خوبی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید را دارد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس بر این باور هستند که در صورت حمایت و پشتیبانی صندوق توسعه ملی از طرح‌های توسعه‌ای بازار سرمایه و حمایت آن از شرکت‌های بورسی جهت تامین سرمایه مورد نیاز آنان، می‌توان به آینده بازار و از همه مهمتر جامعه بزرگ سهامداران امیدوار بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اکنون آن طور که باید میزان موجودی صندوق توسعه ملی برای نمایندگان مجلس و برخی مسئولان مشخص نیست و اینکه اعتبارات و منابع برای کدام طرح‌ها و حوزه‌ها تخصیص می‌یابد، شفاف نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با حمایت صندوق در میان مدت و بلندمدت از طرح‌های توسعه‌ای در کشور و همچنین بازار سرمایه، شاهد رشد و تحول اقتصادی، اتمام برخی طرح‌های بزرگ در استان‌های کشور، ایجاد رفاه و اشتغال و کمک به تولید کشور خواهیم بود.

حبیب زاده بوکانی عنوان کرد: ورود سرمایه و سرمایه‌گذاری‌ها به حوزه تولید و تامین منابع مالی مورد نیاز آن به ورود تکنولوژی و فناوری جدید نیز کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت صندوق توسعه ملی از برنامه‌های توسعه‌ای و بازار سرمایه از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف به خصوص صنایع کمک می‌کند.

کد خبر 56106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =