بیش از چهار میلیون تن کالا امسال از پایانه مرزی خسروی ترانزیت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: میزان ترانزیت خروجی از طریق پایانه مرزی خسروی شهرستان قصرشیرین در نیمه اول امسال چهار میلیون و ۲۹۶ هزار تن بود که توسط ۱۵۶ دستگاه ناوگان انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «فریبرز کرمی» اظهار داشت: از ابتدای امسال شاهد ورود سه هزار و ۱۸۸ دستگاه ناوگان باری به پایانه مرزی خسروی بوده‌ایم.

وی همچنین مجموع ‌کل ناوگان خروجی طی ۶ ماه سپری شده از سال جاری از پایانه مرزی خسروی را ۱۷۸ دستگاه اعلام کرد و گفت: میزان ۷۹ میلیون تن کالا توسط سه هزار و ۱۱ دستگاه ناوگان از مرز خسروی به داخل کشور بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه همچنین از میزان ترانزیت خروجی کالا با تناژ ۴۳۳ هزار توسط ۲۲ دستگاه ناوگان در مرز خسروی خبر داد و گفت: میزان ترانزیت خروجی از طریق مرز خسروی چهار میلیون و ۲۹۶ هزار تن بوده که توسط ۱۵۶ دستگاه ناوگان انجام شده است.

کرمی همچنین ترانزیت ورودی خالی توسط ۱۷ دستگاه و ورود۱۶۰ دستگاه ناوگان به صورت خالی خبر داد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

کد خبر 56862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =