وزیر نیرو: بیش از چهار هزار مگاوات ظرفیت در نیروگاههای تجدیدپذیر کشور در حال ساخت است

وزیر نیرو گفت: در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در صنعت درقالب نیروگاههای تجدیدپذیر آغاز شده که فقط در یک کلان پروژه با مصوبه شورای اقتصاد، چهار هزار مگاوات ظرفیت در حوزه نیروگاههای تجدیدپذیر در حال ساخت است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اکبر محرابیان عصر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فیروزه افزود: این در حالی است که به مدت حدود ۱۵ سال سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی و بادی از ۷۰۰ مگاوات در کل کشور فراتر نرفت.

وی با اشاره به انجام واگذاری ۵۵۰ هزار واحد نیروگاهی پنج کیلوواتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به همت وزارت نیرو و همکاری نهاده های مربوطه، گفت: باید نهادهای متولی در خراسان رضوی دقت لازم را داشته باشند که این نیروگاه های کوچک با کیفیت مناسبی به خانواده های تحت پوشش اختصاص یابد تا یک منبع درآمد مطمئن و شرافتمندانه برای آنان باشد.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش تقاضا برای استفاده از پنل های خورشیدی در کشور گفت: با سازمان استاندارد مکاتبه خواهیم کرد که مانع از واردات پنل ها با کیفیت نازل شوند چرا که بازار انرژیهای تجدیدپذیر به شدت در حال گسترش است و باید اجناس با کیفیت در دسترس مردم قرار گیرد.

محرابیان با تاکید بر تکمیل هرچه سریعتر پست برق ۱۳۲ کیلوولت شهرستان فیروزه گفت: باید ترانس مربوطه هر چه سریعتر از طریق توانیر تامین شود یا این که اعتبار مورد نیاز آن به استان خراسان رضوی داده شده تا این استان برای تامین آن اقدام کند.

وی در این نشست دستوراتی برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل خط انتقال آب از سد "بار" از توابع شهرستان فیروزه برای حقابه برانی مانند کشاورزان، لایه روبی رود "بار" و بازگشایی مسیر، ایجاد ۹ کیلومتر خط انتقال پلی اتیلن و یک مخزن آب هزار مترمکعبی و یک حلقه چاه برای ۲ شهر فیروزه و بار، تکمیل تصفیه خانه آب فیروزه، انتقال آب از دشت سلیمانی، نوسازی شبکه آب روستایی و شهری، آبرسانی به ۲۰ روستای بحرانی شهرستان فیروزه صادر کرد.

کد خبر 57340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =