افزایش ۹۰ درصدی بازرسی کانتینرها از مبادی توسط دستگاه‌های ایکس ری

رئیس کل گمرک گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت‌ماهه سال جاری توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور ۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از گمرک، «علیرضا مقدسی» با اعلام این خبر بیان کرد: با هدف تسهیل در تردد کانتینرهای حامل کالاهای وارداتی و ترانزیتی، گمرک ایران نسبت به بازرسی و اسکن کانتینرها از طریق دستگاه‌های ایکس ری اقدام کرده است.

وی افزود: گمرکات اجرایی کشور با بهره‌گیری از مدیریت ریسک و سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی، نسبت به تجهیز گمرکات کشور به تجهیزات کنترلی الکترونیکی اقدام کرده است که این امر باعث افزایش سرعت و دقت در عملیات گمرکی و تسهیل تردد کامیون‌های وارداتی و ترانزیتی از مبادی گمرکی می‌شود.

مقدسی گفت: در ۷ماهه سال جاری تعداد ۴۳۱ هزار و ۷۷۳ اسکن توسط دستگاه‌های ایکس ری از کامیون‌های وارداتی و ترانزیتی انجام شده است که گمرک شهید رجایی با اسکن ۱۷۱ هزار و ۹۱۲ در راس قرار گرفت.

به گفته رئیس کل گمرک در این مدت همچنین ۵۸ هزار و ۹۶۸ اسکن از کامیون‌ها در گمرک دوغارون؛ ۳۸ هزار و ۴۱۲ اسکن در گمرک آستارا و ۲۵ هزار و ۵۳۷ اسکن توسط گمرک سرخس با بهره‌گیری از دستگاه‌های ایکس ری مستقر در این گمرکات انجام شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات اجرایی کشور فعال است.

به گفته مقدسی همچنین تعداد ۲ دستگاه ایکس ری توسط بخش خصوصی تولید و در گمرکات کشور نصب و پس از اخذ مجوزهای لازم فعال خواهد شد.

کد خبر 57796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =