توضیحات سازمان مالیاتی درباره درج صورت‌حساب‌های ارسالی در کارپوشه‌ی مودیان

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد مودیان مالیاتی با مراجعه به کارپوشه اختصاصی در سامانه مودیان، اقدام به بررسی و عکس العمل نسبت به صورتحساب‌های اعمال شده در کارپوشه خود کنند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی صادره از سوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از تاریخ اول آبان‌ماه ۱۴۰۱ به سامانه مودیان، و متعاقب آن درج خودکار صورتحساب‌های ارسالی در کارپوشه خریداران (فعالان اقتصادی) وتداوم این روند، ضروری است مودیان مالیاتی در اجرای مقررات تبصره بند (ب) ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی وسامانه مودیان و با توجه به آثار مالیاتی مترتب، با مراجعه به کارپوشه اختصاصی در سامانه مودیان، اقدام به بررسی و عکس العمل نسبت به صورتحساب‌های اعمال شده در کارپوشه خود کنند.

تبصره بند (ب) ماده ۵ قانون:

"مودیان مالیاتی مکلفند ظرف مدت سی روز ازتاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه مودیان نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب‌ها اقدام کنند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله تایید صورتحساب مربوط می‌باشد. "

کد خبر 58007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =