جذب کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه با به‌روزرسانی منشور سرمایه‌گذاری در بنادر

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر گفت: هم‌زمان با فعال شدن کریدور شمال - جنوب این سازمان با هدف تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، فرآیند جذب سرمایه‌گذاری در بنادر را تسهیل و به‌روزرسانی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، هفته پیش بود که «جلیل اسلامی» معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از آنجا که دیپلماسی اقتصادی، سیاست دولت سیزدهم است منشور سرمایه‌گذاری در بنادر با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی تسهیل شد.

در همین راستا «حسین یداللهی» مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر امروز (چهارشنبه)با تشریح موقعیت مناسب ایران برای جذب بار منطقه، اظهار داشت: فضای منطقه از نظر اقتصادی طوری است که می‌توانیم وضعیت ترانزیت را با قدرت و شدت بیشتری تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: کشورهای آسیای میانه مبدأ و مقصد کالاهای خاصی هستند که در منشور جدید مورد توجه هستند.

به گفته یداللهی، منشور سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر تدوین شد که به‌موجب آن فرآیند جذب سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر به‌روزرسانی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر اضافه کرد: با تدوین منشور و بر اساس رویه جدید، عملاً واگذارهای به صورت شفاف از طریق سایت ستاد از طریق مزایده اعلام عمومی می‌شود.

وی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز تخلیه و بارگیری کالاها این اراده را به خرج داده است تا با تسهیل شرایط سهم ترانزیت را افزایش دهد. در همین راستا مذاکرات رو به رشدی را با کشورهای آسیای میانه داشتیم تا بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

یداللهی درباره اینکه آیا تسهیل سرمایه‌گذاری صرفاً برای کشور روسیه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: صرفاً روسیه مدنظر ما نیست؛ بلکه کشورهای حوزه آسیای میانه مدنظر است و از این جهت در حال بررسی و شکل‌گیری مجموعه‌ای مبادلات و تفاهم‌نامه‌ها هستیم.

یداللهی درباره میزان و اعتبار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ترانزیت در بنادر کشور، ابراز امیدواری کرد: طی ماه آینده بتوانیم قراردادهای منعقد شده را رونمایی کنیم. مدنظر داریم تا در روز حمل و نقل انعقاد قراردادها و مبادله تفاهم‌نامه‌ها را علنی کنیم.

کد خبر 58095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =