افزایش سقف فروش اسکناس ارز بازار را متعادل می‌کند

دبیر سابق کانون صرافان ایران با اشاره به افزایش سقف فروش اسکناس ارز با کارت بازرگانی گفت: این اقدام باعث ایجاد تعادل در بازار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «احمد لواسانی» در گفت‌وگویی افزود: اقدام بانک مرکزی تاثیر بسزایی در بازار ارز داد و اقدام مناسبی است و به نوعی می‌توان بانک مرکزی عرضه ارز را افزایش داده است.

وی بیان کرد: بانک مرکزی در حوزه اسکناس ارز وضعیت خوبی دارد و اقدام این بانک در توزیع ارز موجب می‌شود دغدغه مصرف‌کنندگان مرتفع شود.

دبیر سابق کانون صرافان تصریح کرد: با توزیع ارز از سوی بانک مرکزی التهاب بازار ارز کاهش می‌یابد و قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

وی با اشاره به اطلاعیه‌های منتشر شده مبنی بر برخورد با خریداران دلار و حذف یارانه افراد، گفت: افرادی که می‌خواهند اسکناس از صرافی‌ها بخرند باید توجه داشته باشند که این قوانین شامل حال دلالان و سفته بازان بازار می‌شود و جای نگرانی نیست.

لواسانی درباره وضعیت بازار ارز گفت: دادوستدها در بازار ارز روان است.

براساس این گزارش، بانک مرکزی اعلام کرد که سقف فروش ارز به صورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از ۲ هزار یورو به ۶ هزار یورو افزایش یافت.

با تصمیم بانک مرکزی و به منظور تامین ارز (اسکناس) موردنیاز تولیدکنندگان و تجار برای تامین هزینه‌های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز به صورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از ۲ هزار یورو به ۶ هزار یورو افزایش یافت.

گفتنی است شناسایی و تامین ارز موردنیاز سایر گروه‌ها در دستور کار مستمر بانک مرکزی است.

کد خبر 58468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =