اردوغان: صادرات سایر محصولات غذایی اوکراین از طریق کریدور غلات آغاز می‌شود

بیش از ۱۳ میلیون تن غله از طریق کریدور بشردوستانه دریای سیاه تامین شده و ممکن است صادرات سایر محصولات غذایی از این طریق آغاز شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از تاس، رجب طیب اردوغان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، گفت: بیش از ۱۳ میلیون تن غله از طریق کریدور بشردوستانه دریای سیاه تامین شده و ممکن است صادرات سایر محصولات غذایی از این طریق آغاز شود.

گفت وگوها بر روابط ترکیه و روسیه به ویژه در زمینه انرژی، مسائل مربوط به مقابله با تروریسم و ‌مسائل منطقه‌ای متمرکز بود. رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین در اسرع وقت متوقف شود. و ممکن است تلاش‌ها و صادرات سایر محصولات غذایی و مواد خام در چارچوب کریدور غلات آغاز شود.

قراردادهای صادرات مواد غذایی از اوکراین در ۲۲ ژوئیه برای مدت ۱۲۰ روز منعقد شد. یکی از توافق نامه‌های تنظیم کننده صادرات غلات از بنادر تحت کنترل کیف اودسا، چرنومورسک و یوژنی تا ۱۹ نوامبر معتبر بود که در ۱۷ نوامبر برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید شد. وزارت خارجه روسیه توضیح داد که به دلیل عدم اعتراض طرف‌های درگیر (روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد)، این توافق به طور خودکار تمدید شد.

کد خبر 58894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =