رشد ۱۲ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از رشد ۱۲ درصدی صادرات کالای غیرنفتی در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این بازه زمانی بیش از ۱۱ میلیون تن کالا صادر شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، بهروز قره‌بیگی با ارائه آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار داشت: در ۸ ماهه امسال ۱۱میلیون و ۳۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است.

وی ضمن مقایسه آمار صادرات با مدت مشابه سال گذشته، افزود: آمار صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲درصد و از لحاظ وزنی ۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادر شده از گمرکات، گفت: فرآورده‌های پتروشیمی، بنزن، لوازم مکانیکی، فولاد، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی و صنایع دستی از مهمترین کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: چین، هند، ترکیه، عراق، روسیه، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس مقاصد اصلی کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

وی در خصوص آمار واردات کالا از گمرکات استان گفت: همچنین در ۸ ماه امسال ۱۱ میلیون و ۷۲۲هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک درصد و از نظر وزنی ۴ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات)، مواد اولیه تولیدی، کود شیمیایی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی از مهمترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان است.

وی در خصوص مبدا کالاهای وارداتی افزود: مبدا کالاهای وارداتی به گمرکات خوزستان کشورهای چین، هندوستان، ترکیه، امارات متحده عربی، برزیل، آرژانتین و آلمان است.

کد خبر 58910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =