صنعت لوازم خانگی می‌تواند جهانی شود/ تولیدکنندگان به فراتر از مرزها بیاندیشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید کار گسترده‌ای را در حوزه صادرات محصولات لوازم خانگی انجام دهیم، زیرا این صنعت به بلوغ مناسبی در کشور رسیده و اکنون زمان آن است که به فراتر از مرزها بیندیشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، "سیدرضا فاطمی امین" امروز (سه‌شنبه) در حاشیه افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی افزود: چند کار را باید به طور ویژه در صنعت لوازم خانگی دنبال کنیم که شامل افزایش عمق ساخت داخل و همچنین توسعه صادرات است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: در زمینه افزایش عمق ساخت داخل، اقداماتی به ویژه در خصوص الکتروموتورهای ماشین‌های لباسشویی و کمپرسور یخچال و فریزر آغاز شده است. این اقدامات باید تقویت شود و به سمت دانش بنیان شدن پیش برود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: این صنعت که توانسته نیاز بازار داخلی را به خوبی تامین کند، در گام بعدی جهانی شود و برای کشور افتخار آفرین باشد.

وی با تقدیر از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، این صنعت را از صنایع پیشرو کشور برشمرد که در هشت ماهه ابتدای امسال موفق به ایجاد رشد هشت درصدی در تولید و کاهش هشت درصدی ارزبری شده که این امر نشان‌دهنده افزایش عمق ساخت داخل در این صنعت است.

وی گفت: تا پایان آبان ماه همچنین رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات لوازم‌خانگی به ثبت رسید و همه این مشخصه‌ها نشان‌دهنده کلیت رو به رشد این صنعت است که اکنون به لحاظ کیفی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وزیر صمت یادآور شد: هر چند کیفیت مقوله‌ای بی‌انتهاست و جا دارد همچنان در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود، اما عموم مردم از کیفیت لوازم خانگی داخلی رضایت دارند.

وی همچنین از به‌روز رسانی سند راهبردی صنعت لوازم خانگی و پیشرفت ۸۰ درصدی آن با مشارکت تولیدکنندگان خبر داد و اظهار داشت: در این سند حوزه‌های صادرات، واردات، تمرکز دانش بنیانی در برخی حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و غیره هدف‌گذاری شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی (HAMex ۲۰۲۲) از امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذر) تا روز جمعه (دوم دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

برپایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.

در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینی‌ها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.

مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.

کد خبر 59184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =