تامین مالی ۲۸۱.۷ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه

تامین مالی سرمایه‌ای و بدهی در هشت ماهه نخست امسال از طریق بازار سرمایه برابر با ۲۸۱.۷ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۹.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، در هشت ماهه نخست امسال تامین مالی سرمایه‌ای از طریق بازار سرمایه برابر با ۱۱۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده که البته در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰، کاهشی ۳۰.۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین تامین سرمایه بدهی از این بازار ۸.۴ درصد نسبت به هشت ماهه نخست سال گذشته افت کرده و برابر با ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

عوامل اصلی تشکیل دهنده تامین مالی طی این مدت، افزایش سرمایه شرکت‌ها با سهم حدود ۴۲ درصدی و انتشار اوراق بدهی با سهم حدود ۵۸ درصدی بوده است.

تا پایان آبان‌ماه تنها حدود ۲.۶ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شده که سهم آن از کل تامین مالی صورت گرفته برابر با ۰.۹ درصد بوده است.

در این مدت، رقم افزایش سرمایه شرکت‌ها حدود ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن از محل افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام (مجوزهای ارائه شده) و حدود ۵ هزار میلیارد تومان نیز از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گزارش شده است.

همچنین در این مدت ۹۹.۶ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی با سهم حدود ۶۱ درصدی از کل اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه منتشر و به فروش رسیده است.

در این مدت ۳.۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها با سهم ۲ درصدی و ۵۹.۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیردولتی/ شرکتی با سهم ۳۷ درصدی در بازار سرمایه منتشر شده است.

تامین مالی ۲۸۱.۷ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه

کد خبر 59202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =