معاون وزیر صنعت: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در کشور دنبال می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و کوچک از سوی این وزارتخانه به جد دنبال می شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه ای بر حوزه صنعت شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز جمعه در آخرین روز از سفر خود به خراسان رضوی پس از حضور در شهرستانهای زبرخان و فیروزه، افزود: بسته های ویژه سرمایه گذاری در قالب نحوه واگذاری زمین، ایجاد شهرک های صنعتی و حمایت ها از مناطق مختلف تدوین شده است.

وی اضافه کرد: نگاه و عزم رییس جمهور در حمایت از تولید جدی است و آیت الله رئیسی در سفرهای مختلف به استانها نیز به توسعه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید توجه ویژه ای داشته است و در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران موظف است زیرساختهای لازم را در شهرکهای صنعتی ایجاد کند و مناطق محروم را از نواحی صنعتی بهره مند سازد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: این سازمان در قالب برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد ۹۰ ناحیه صنعتی بوده اما در این چارچوب تاکنون بیش از ۱۰۰ ناحیه صنعتی در کشور به ویژه مناطق محروم ایجاد کرده است.

رسولیان افزود: شرکتهای توسعه ای زیر نظر وزارت صنعت موظف هستند با نگاه به توسعه سرمایه گذاری در مناطق محروم و مناطقی که کیفیت سرمایه گذاری دارند فعالیت کنند که خوشبختانه این مناطق مانند شهرستان فیروزه از ظرفیت خیلی خوبی برخوردار هستند و باید بتوان روشهایی را برای توسعه تولید در آنها پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی، بخش تولید کشور طی سال جاری از رشد مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری شده که نوید دهنده رشد تولید است و در این راستا توسعه زیرساختها و حمایت از بنگاه های کوچک نیز دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: امروز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی "سرولایت" با پیش بینی سرمایه گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۶۰۰ نفر در زمینی به وسعت ۲۸ هکتار آغاز شد.

جعفر فرشچی افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی "گرماب" با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر در زمینی به وسعت ۵۷ هکتار آغاز شد.

کد خبر 59252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =