نهایی شدن خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران در تعاونی‌های خراسان شمالی

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران توسط تعاون روستایی این استان نهایی شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز؛ معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران توسط تعاون روستایی این استان نهایی شد.

یزدانی اظهار داشت: در مجموع دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورز خرید شده که تاکنون خرید ۶۰۰ کیلوگرم قطعی شده است.

وی افزود: زعفران‌های خریداری شده از کشاورز برای مشخص شدن کیفیت آن به آزمایشگاه ارسال و سپس قیمت گذاری می‌شود که در صورت توافق کشاورز بر سر قیمت، خرید محصول قطعی و نهایی می‌شود.

یزدانی با اشاره به اینکه خرید حمایتی زعفران در این استان به پایان رسیده است، ادامه داد: در صورت قطعی شدن تمام زعفران‌های ارسال شده به آزمایشگاه، میزان خرید زعفران در این استان به دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم خواهد رسید.

وی افزود: زعفران با قیمت ۳۲ میلیون تا ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان این استان خریداری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون مبلغی بابت خریدهای قطعی شده زعفران پرداخت نشده است، گفت: لیست خرید قطعی شده برای پرداخت وجوه کشاورزان در حال ارسال به تهران است.

وی تاکید کرد: خرید حمایتی زعفران در این استان، تعادل قیمت محصول در بازار و رضایت کشاورزان زعفرانکار را به دنبال خواهد داشت.

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی، قیمت خرید حمایتی نگین زعفران در سال ۹۹ را ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد.

کد خبر 59311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =