رشد ۸ درصدی صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال، بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از گمرکات خوزستان صادر شده، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، بهروز قره بیگی، ناظر گمرکات خوزستان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال ۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

قره بیگی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بیان کرد: مواد پتروشیمی، بنزن، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص مقاصد کالاهای صادرشده از گمرکات خوزستان نیز گفت: امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که کالاهای صادراتی به آن مقاصد صادر شده است.

قره بیگی در خصوص واردات کالا از گمرکات خوزستان افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۸۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شد که از نظر ارزشی ۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: کالاهای اساسی شامل نهاده‌های دامی و غلات، کود شیمیایی، مواد اولیه، فولاد، وسایل مکانیکی و لاستیک از مهمترین کالاهای وارداتی هستند که از کشورهای چین، آلمان، امارات متحده عربی، هند، برزیل، صربستان، آرژانتین و ترکیه وارد کشور شده‌اند.

کد خبر 59420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =