تأمین مالی بورس محور در سال ۹۵

اسحاق جهانگیری از حرکت تأمین مالی کشور به سمت بازار سرمایه خبر داد و بر تک نرخی شدن ارز در سال ۹۵ تأکید کرد

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در سال جاری به دنبال اصلاحات ساختاری در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود، گفت: تک نرخی کردن ارز را در سال جاری اجرایی می کنیماسحاق جهانگیری در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: در سال 95 به دنبال آن هستیم که رونق اقتصادی به کشور برگشته و موانع پیش پای تولید نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال 95 کانال مهم تامین منابع مالی برای طرح های بزرگ کشور خواهد بود گفت: منابع سرمایه گذاری خارجی زیادی در سال جدید به سوی کشور جذب می شود و ورود هیات های تجاری به کشور به معنای آن است که کشورهای دنیا، ایران را به عنوان کانون مهم توسعه می دانند.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: ایران مهمترین کانون توسعه است که در مقطع زمانی کنونی می تواند هم توسعه یابد و هم اقتصاد دنیا را تکان دهد و به همین دلیل خیلی ها علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

وی گفت: منابع خارجی نیز در سال 95 یکی از مهمترین راهکارهای سرمایه گذاری در کشور خواهد بود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سیستم بانکی باید به رسالت خود عمل کند ،افزود: امسال به کاهش تورم، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، جذب منابع خارجی، تک نرخی کردن ارز و ورود جدی تر بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری توجه ویژه ای صورت می گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که اقتصاد کشور را در برابر اتفاقاتی که در اقتصاد دنیا رخ می دهد، مقاوم کند و اقتصاد کشور باید در برابر تکان های خارجی مصون باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: نباید از سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت های شخصی، فردی و دستگاهی صورت گیرد زیرا این سیاست ها، مجموعه سیاست های برای اداره کشور و اقتصاد کشور است و 24 بند در این راستا ابلاغ شده است و این بندها باید برای مدیران به اصول اصلی تبدیل شود.

وی ایستادگی در برابر تحریم ها را از دیگر اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دشمنان گاهی با زبان بی ادبی از تشدید تحریم ها صحبت می کنند و همواره تاکید کرده ایم که باید با مردم ایران اسلامی با زبان تکریم سخن گفته شود.

جهانگیری برون گرایی، درون زایی، مردمی بودن، دانش گرایی و عدالت بنیان بودن را از مهمترین رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: مجموعه ارکان نظام مخاطب رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 95 به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از ابتدای امسال به دنبال گزارش گیری می رویم تا بدانیم که کدام دستگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب کار کرده و کدام دستگاه بد عمل کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مدیری که در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکند، می تواند عزل شود و مدیری که خوب عمل کند می توان نشان بگیردوی عنوان کرد: اقتصاد مقاومی در سال 95 موضوع اصلی کاری همه دستگاه های اجرایی است و استان ها باید در این حوزه با هم رقابت کنندوی تصریح کرد: در طول 30 سال گذشته هیچ سالی به اندازه سال 94 از نظر اقتصادی و درآمدی برای دولت سخت نبوده و این امر در دوران جنگ هم وجود نداشته است.

جهانگیری گفت: اگر مردم به دولت و مدیران اعتماد نداشتند و تصور می کردند که این کاهش قیمت نفت در بازار ارز تاثیر می گذارد ببنید که چه اتفاقی رخ می داد. وی تاکید کرد: امسال در قیمت ارز هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداد و نرخ تورم روند کاهشی خود را طی کرد و این موارد اتفاقات بزرگی است که رخ داده است. 

کد خبر 5959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =