ضرورت تشکیل ستاد ویژه‌ای در راستای اقتصاد مقاومتی

رییس اتاق اصناف کشور، تشکیل ستادی به منظور اجرایی کردن بیانات مقام معظم رهبری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست که با این اقدام می‌توان گام‌های مثبتی را در سال جاری برداشت

رییس اتاق اصناف کشور، تشکیل ستادی به منظور اجرایی کردن بیانات مقام معظم رهبری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست که با این اقدام می‌توان گام‌های مثبتی را در سال جاری برداشت. علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نامگذاری سال 1395 با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: حدود هشت سالی است که نگاه مقام معظم رهبری در رابطه با پیام نوروزی بیشتر به مسائل اقتصادی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی مربوط می‌شود که متأسفانه تا به امروز آن چنان که باید و شاید اقدامات عملی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی برداشته نشده است. وی افزود: بارها عرض کردم یقینا در بحث اقتصاد راهی جز تکیه به داشته های خودمان نداریم ولی متأسفانه با این موضوع کم فروغ برخورد شده است.

ضرورت تولیدمحور کردن اقتصاد کشور
فاضلی، با بیان اینکه برجام یکی از نقاط قوت دولت بوده ادامه داد:همه اذعان داریم این موضوع همه مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد و برای رونق در بازار باید گام‌های عملی در درون ساختار اقتصادی کشور برداشته شود و در این حوزه تولید محور کردن اقتصاد باید در دستور کار قرار گیرد.

در شعار، همه دم از حمایت تولید داخلی می‌زنیم
رییس اتاق اصناف کشور با تأکید بر اینکه تولید احتیاج به حمایت دارد، گفت: در شعار، همه دم از حمایت تولید داخلی می‌زنیم ولی در شعور کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات فراروی تولید خیلی زیاد است به ذکر چند نکته در این زمینه پرداخت و افزود: سیستم بانکی و نظام پولی و مالی ما در جهت حمایت از تولید داخلی نیست، بهره بانکی زیاد راه را بر تولید بسته است و همین موضوع باعث می‌شود که متأسفانه در بخش تولید داخلی موفق عمل نکنیم.

قاچاق درنظام اقتصادی کشورنهادینه شده است
فاضلی، دومین هدف که باید در باب تولید مد نظر قرار گیرد را جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرده و گفت: متأسفانه در این زمینه شعارهای زیادی داده شده ولی هنوز سبک و سیاق سابق حاکم است و قاچاق درنظام اقتصادی کشور حرف اول را می‌زند و همان‌طور که بارها عنوان کردم این موضوع در اقتصاد کشور نهادینه شده است.

رئیس اتاق اصناف کشور ادامه داد: در حوزه توزیع نیز نظام‌مند کردن توزیع باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات موجود برطرف شود.

قوانین دست و پا گیر، سد راه شده است
وی در عین حال بیان کرد: باید با تقویت بنگاه‌های داخلی به سمت تولیدی بهتر حرکت کنیم و موضوع مهم دیگر در حوزه اقتصاد، قوانین دست و پا گیری است که متأسفانه سد راه شده است.

فاضلی با تاکید بر اینکه رونق بخش اقتصادی کشور یقینا قوانین تسهیل کننده می طلبد گفت: قوانین موجود نه تنها تسهیلاتی ایجاد نمی‌کند بلکه مشکلاتی را نیز موجب می‌شود و دولت، مجلس و بخش‌های دست‌اندرکار دیگر یقینا باید راهکار موثری در این زمینه بیاندیشند و در این زمینه ایجاد ستاد اجرایی کردن پیام رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =