پذیرش دوباره کشتی‌های پهن پیکر در بندر امام خمینی(ره) امکان پذیر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پذیرش کشتی‌های پهن پیکر در بندر امام خمینی(ره) پس از تعمیرات اساسی اسکله ۱۱ این مجتمع بندری امکان پذیر شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، بهروز آقایی افزود: اسکله ۱۱ این مجتمع بندری به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پهن پیکر ۱۵۰ هزار تُنی شده است.

وی گفت:به زودی پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر در اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی(ره) شروع خواهد شد.

آقایی با اشاره به اینکه برای تعمیر اساسی اسکله شماره ۱۱ بندر امام خمینی(ره) ۷۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سازمان بنادر ودریانوردی هزینه شده است افزود: در جریان تعمیر اساسی این اسکله که به لحاظ طول ۱.۵ برابر اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه اسکله و افزوده شدن خط ریل جرثقیل امکان پهلوگیری کشتی های پهن پیکر یا "سوپر پست پاناماکس" فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و بیان کرد: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع suc ۱۱۵۰ از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه مهم بندری است.

آقایی افزود: با پهلوگیری و پذیرش کشتی‌های پهن پیکر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بندر راهبردی افزایش خواهد یافت.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) ۶۰ میلیون تُن در سال است.

حدود ۸۰درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق مجتمع بندری امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

این بندر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

کد خبر 60486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =