اجلاس كميسيون تسهيلات گمركي و تجاري ICC

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، اجلاس بعدی کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) در تاریخ ۳-۲ ژوئن ۲۰۱۶ (۱۴-۱۳ خرداد ۱۳۹۵) به میزبانی ICC چین در شانگهای‌، چین برگزار می شود.

ادامه مباحث بررسی‌شده در اجلاس قبلی کمیسیون در نوامبر ۲۰۱۵ شامل برنامه‌کاری استراتژیک کمیسیون ‌در گمرک، تسهیلات تجاری، حمل و نقل و تدارکات‌ در این جلسه بررسی خواهد شد.

این نشست، نمایندگان بخش خصوصی، سازمان‌های بین‌المللی و مقامات دولتی را به منظور شرکت در مذاکرات ذینفعان در تسهیلات تجاری و بررسی نقش بخش خصوصی در اجرای توافقنامه تسهیل تجاری سازمان تجارت جهانی (WTO)، تشویق می نماید.

مباحثی که در این اجلاس بررسی می‌شود شامل قیمت‌گذاری انتقالی و ارزیابی‌گمرکی‌، بررسی سوء استفاده از پایگاه داده ارزیابی گمرک، قواعد غیر‌ترجیحی مبدا برای اهداف سیاست‌های تجاری، بررسی بیانیه ICC درباره محورجهانی حمایت‌های آستانه‌ای (De minimis)، ایجاد حمل و نقل هوشمند‌تر و سبزتر و برنامه‌های آتی کمیسیون ‌در سال ۲۰۱۶ می باشد.

این اجلاس همزمان با نشست سالانه مشارکت تسهیل جهانی برای تجارت وحمل و نقل (GEF)۱‌برگزار می‌شود.

نشست مشارکت تسهیل جهانی برای تجارت وحمل و نقل‌(GFP) همزمان با اجلاس بعدی کمیسیون ICCبا هدف گردآوری‌ اتاق بازرگانی بین‌المللی‌(ICC)‌، بانک جهانی، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل(UNIDO)، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا‌(UNECE) ، کنفرانس سازمان ملل متحد درباره تجارت و توسعه (UNCTAD) ، سازمان جهانی گمرک (WCO)  و دیگر سازمان‌های ‌بین‌المللی مانند مرکز تجارت بین‌المللی و همچنین چندین انجمن کسب و کار به منظوردستیابی به پیشرفت‌های قابل توجه در حمل و نقل و تسهیلات تجاری،‌ برگزار می‌شود.

 

 

۱.Global Facilitation Partnership on Transportation and Trade (GFP)  

 

کد خبر 6063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =