معاون حقوقی رئیس جمهور: هیچ‌کس با اصل مولدسازی مخالفتی ندارد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هیچکس با اصل مولدسازی مخالفتی ندارد و بحث مورد اختلاف در رابطه با مصونیت افرادی است که قصد فروش این اموال را دارند، که آیا باید در چارچوب قواعد و قوانین موجود، این کار را انجام دهند یا خیر.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، محمد دهقان درباره اینکه در هفته های گذشته برخی به نقد مصوبه مولدسازی دولت پرداخته اند، اظهار داشت: هیچکس با اصل مولدسازی مخالفتی ندارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: مولدسازی به این معناست که یک ملک فروافتاده وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود و قصد داریم آن را به مالی که ثروت فزاینده تولید می کند، تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بحث مورد اختلاف در رابطه با مصونیت افرادی است که قصد فروش این اموال را دارند که آیا باید در چارچوب قواعد و قوانین موجود، این کار را انجام دهند یا خیر که در این زمینه نظرات متعددی در این زمینه وجود دارد.

دهقان تاکید کرد: ما حقوقی‌ها نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم چراکه به طور کلی این مصونیت برای هیچ شخصی وجود ندارد.

براساس این گزارش، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت نیز هفته گذشته درباره مصونیت اعضای هیات مولدسازی گفته بود که «حال مساله مصونیت با سوءتفاهم و با کم اطلاعی مطرح شد؛ در جایی که تخلف وجود داشته باشد، هیچ احدی مصونیت نخواهد داشت اما آنجایی که تصمیمات کارشناسی وجود داشته باشد، مصونیت وجود دارد.

در این رابطه امروز - ۲۳ بهمن - سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت به نشانی اینترنتی (http://www.pga.ipo.ir/) رونمایی شد؛ در این سامانه تمام اطلاعات، تحلیل‌ها، فرآیندهای مولدسازی قابل مشاهده است و به تدریج با افزایش مصوبات، اطلاعات آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مولدسازی دارایی‌های دولت و استفاده از منابع حاصل از واگذاری آن به اجرای طرح های عمرانی، مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا است که به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده و بر اساس آن با تشکیل یک عالی مولدسازی متشکل از نمایندگان قوای سه گانه، درباره فروش اموال غیرمنقول دولت تصمیم‌گیری می شود.

کد خبر 60815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =